Harrie is geboren in 1960 in Horst. Zijn middelbare school heeft hij gevolgd in Venray op het toenmalige Jerusalem. Daarna is hij biologie gaan studeren in Nijmegen. Daar werd zijn interesse voor natuur en milieu(vervuiling) gewekt. Hij heeft o.a. een studie gedaan naar de oversterfte van vis in de Maas ten gevolge van de lozing van afval door de toenmalige kalimijnen in de Belgische Ardennen.

Na militaire dienst is hij in het bedrijfsleven terecht gekomen en heeft hij diverse management functies gehad, waarvan de laatste landenmanager bij een internationaal veterinair farmaceutisch bedrijf. Hij heeft er aan den lijve ondervonden wat scheve verhoudingen tussen werknemers en aandeelhouders voor desastreuze gevolgen kunnen hebben.

Harrie is al jaren lid van GroenLinks en in zijn vorige woonomgeving heeft hij zich ingezet voor een lokale progressieve partij (D66, PvdA en GroenLinks), als kerngroeplid en later als gewoon lid en voorzitter van het bestuur.

Na 40 jaar elders te hebben gewoond woont hij, met vrouw en hond, sinds augustus 2021 weer in het Venrayse en wil zich graag inzetten voor een betere en schonere wereld. Werken aan een mooie natuur, versnelling van de energietransitie en een eerlijke verdeling van kansen en inkomen.