Samen met PvdA Venray hebben we afgelopen weken intensief campagne gevoerd: in het dorp, langs de deuren in de wijken en op het station hebben we gezamenlijk ons rood groene geluid voor een eerlijker en duurzamer Nederland laten horen.....In de hoop om samen Links de grootste te maken!

Uitslag Venray en landelijk tweedekamer 2023

Helaas was de uitslag van de verkiezingen woensdagavond anders....bij het PvdA huis in Venlo, waar we met mensen van GroenLinks en PvdA samen de uitslag volgden, hoorden we om 21.00 al het verbijsterende resultaat tijdens de eerste exit poll: PVV als grote winnaar uit de bus.

• GroenLinks PvdA is met 25 zetels op grote afstand op de tweede plaats geëindigd....Een winst van 8 zetels t.o.v. 2021, maar helaas is een rechts kabinet nu praktisch onvermijdbaar, en met Wilders aan kop vrezen we voor de democratie en voor het klimaat.
  • Ook in Venray behaalde de PVV de meeste zetels, gevolgd door de VVD, NSC en daarna GroenLinks-PvdA. 3019 mensen hadden op ons gestemd, bedankt daarvoor!
  • Positief puntje is dat we aan het stijgen zijn qua stemmen in Venray 🙂! GroenLinks-PvdA  behaalde deze verkiezingen in Venray 11% meer stemmen dan met de Provinciale Staten verkiezingen in maart (3019 t.o.v. 2700 stemmen van GroenLinks en PvdA samen), en 31% meer dan bij Tweede kamerverkiezingen in 2021 (toen waren er gezamenlijk 2309 stemmen).

Hoewel de algehele uitslag met de aardsverschuiving naar rechts een flinke tegenslag is, zullen we in Venray, net als onze 25 fantastische afgevaardigden in de tweede kamer, ons sterk blijven maken voor rechtvaardigheid en voor een goed klimaatbeleid!

Wij blijven ons inzetten voor een rechtvaardig Nederland zonder discriminatie en met oog voor het klimaat!
“ We sluiten niemand uit op basis van ras, geloof, geslacht, afkomst, seksuele voorkeur of welke andere reden dan ook!

We zullen er voor iedereen zijn, en blijven ons hard maken voor een sociaal Nederland en een goed klimaatbeleid voor een duurzame toekomst! ”