In de gemeenteraadsvergadering van 1 november werd gestemd over de aanpassing van het bestemmingsplan van de huidige postkantoorlocatie, om nieuwbouw mogelijk te maken.

Groenlinks stemde tegen het voorstel, omdat we van mening zijn dat dit nieuwe ontwerp van 5 woonlagen-hoge flat niet op die prominente locatie in het centrum past, en dat het jammer is dat de nieuwe Omgevingswet dit soort bouwvoorstellen mogelijk maakt. André: '"Wanneer dit goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Een torenflat bij de kerk, omdat dat daar zou passen?''

Ook PvdA en SP stemden tegen de wijziging, maar de gezamenlijke vier tegen stemmen haalden het bij de twintig voor stemmen van de overige partijen.

Wethouder Jenniskens vertelde dat, nu de wijziging van het bestemmingsplan is goedgekeurd, de rest van de procedure verder nog gewoon doorlopen moet worden. Op de vraag van André of de gemeente er voor kon zorgen dat er pas met sloop begonnen gaat worden als de gehele procedure afgerond is (om zo te voorkomen dat er mogelijk jarenlang een bouwgat ontstaat midden in het centrum), antwoordde de wethouder dat het college hier geen zeggenschap over heeft, maar dat hij dit in ieder geval wel met de eigenaar van het postkantoorgebouw zal bespreken.

Ook komt er een lijst met markante panden en locaties in Venray, om sloop van deze waardevolle plekken in toekomst te voorkomen.