December 2020

Beste GroenLinksers,

In het afgelopen anderhalf jaar is het een en ander de revue gepasseerd.

Midden 2019 is er een oproep geplaatst in de Peel en Maas door Annemie Janssen waarin geïnteresseerden werden opgeroepen om naar een bijeenkomst te komen waarin men van gedachte kon wisselen of en hoe men GroenLinks Venray vorm kon gaan geven.

Ondertussen is er een actieve ‘kerngroep’ welke is uitgegroeid tot 6 mensen.

Een keer per maand houden we intern een vergadering waarin we de balans opmaken en bespreken wat ons nog te doen staat, daarnaast onderhouden we contacten met externen waaronder de progressievere raadspartijen in Venray, om op die manier toch onze mening te laten horen en ondersteuning te bieden waar nodig.

Verder publiceren we met enige regelmaat in plaatselijke en regionale kranten artikelen die ons, en de Venrayse burger, na aan het hart liggen en zaken waarvan wij denken dat die aandacht behoeven in Venray.

In september 2020 hebben we als kerngroep besloten dat we vanaf dat moment niet meer GroenLinks i.o. zijn maar GroenLinks Venray, daarnaast is toen ook definitief het besluit gevallen om mee te gaan doen aan de gemeenteraadsverkiezingen welke in 2022 gehouden worden.

Op 24 september 2020 hebben we een vergadering voor de Venrayse GroenLinks leden gehouden bij Kipster en toen hebben we als ‘kerngroep’ een 20-tal thema’s gepresenteerd waarvan wij denken dat ze belangrijk zijn om mee te nemen in ons programma wat opgesteld moet gaan worden voor de gemeenteraadsverkiezingen.

In de tussentijd is ook de sociale media voor GroenLinks Venray opgetuigd; we hebben een instagram-account, een facebook- en een twitteraccount, daarnaast hebben we een eigen website waarop we in de toekomst onze nieuwsbrieven en overig nieuws zullen plaatsen. (www.venray.groenlinks.nl)

Tot zover een kort overzicht van onze activiteiten en de huidige stand van zaken.

Met het oog op de toekomst willen wij de Groenlinksers in Venray dan ook oproepen om serieus na te denken of een plaats op de kandidatenlijst voor de gemeenteraads-verkiezingen in 2022 misschien een optie is voor jou!

Heb je hier vragen over of wil je hierover eens van gedachte wisselen met een van ons, neem dan contact op via email info@groenlinksvenray.nl

Rest ons jullie allen fijne feestdagen te wensen, een goed uiteinde en een nog beter begin van het nieuwe jaar.

Blijf gezond en houdt oog voor elkaar!

Kerngroep GroenLinks Venray

André, Leonie, Peter, Annemie, Hans en Hans